Overslaan en naar de inhoud gaan

Grapedistrict

Werken bij Grapedistrict

Wie zijn wij

Grapedistrict is clichématig geboren op een bierviltje uit Freek Padberg, Gijs Groenevelt en Joost Bockwinkel.

Het bierviltje was niet geheel toevallig, omdat Gijs en Freek toen nog allebei werkzaam waren op de marketing afdeling van Heineken. Joost mocht die avond afrekenen, aangezien hij op dat moment bij de ING regio directeur was. Vanuit een gedeelde liefhebberij voor wijn en met de overtuiging dat de wijnwereld een frisse wind kon gebruiken, werden de kantoorbanen opgezegd en opende acht maanden later de eerste winkel aan de van Woustraat in Amsterdam. Vanaf dat moment hebben ze niet meer omgekeken en beschouwen ze het als hun missie om Grapedistrict uit te bouwen tot een landelijk bekend merk met winkels in alle grotere steden van Nederland.

En hoewel clichématig geboren, doen we er eigenlijk alles aan om elk cliché te vermijden.

Missie

Grapedistrict laat een frisse wind door de bestaande wijnmarkt waaien. Door de regels te veranderen, willen wij mensen die houden van wijn inspireren om op zoek te gaan naar nieuwe tradities, een eigen manier van omgaan met wijn, die past bij je eigen beleving van wijn.

Daarom hebben wij onze wijnen ingedeeld in 9 categorieën op basis van smaak en moment, in plaats van op land of druivenras. Het gaat erom dat een wijn past bij je gemoedstoestand, je persoonlijke smaak en het moment waarop je de wijn drinkt!