Overslaan en naar de inhoud gaan

Stage Communicatie / Lean Organisatieverandering

Bedrijf: PepsiCo
Richting(en): PR / Communicatie, Marketing / Product Management |
Niveau: HBO & WO
Locatie: Broek op Langedijk
Startdatum: 01 juli 2016
Vooraanmelden
Vooraanmelden

Stage Communicatie / Lean Organisatieverandering

Ben jij op zoek naar een uitdagende meewerkstage en wil je ervaren hoe een dag binnen onze Lay's/Smiths productieomgeving er uit ziet? Kom dan ons Operations team versterken!

Ben jij:

  • Een teamspeler met sterke communicatieve vaardigheden?
  • Resultaatgericht en iemand die graag het initiatief neemt?
  • Zelfstandig en flexibel in jouw werkwijze?
  • Een doorzetter met organisatorisch talent?
  • Een creatief wonder?
  • Klaar om de komende maanden al je kennis in de praktijk te brengen?

Wat houdt jouw stage in?

Wij zoeken begin september 2016 een stagiair(e) voor de periode van 5-6 maanden. Het gaat hierbij om een fulltime meewerkstage binnen het LEAN/operations team van Smiths/Lays.

Belangrijke onderdelen hierbij zijn:

  • Bewustwording creeëren bij de medewerkers over het Lean programma door de inzet van verschillende communicatiemiddelen.
  • Visueel management, Lean, 5S
  • Bepalen wat de beste bereikbaarheid is van verschillende doelgroepen binnen de fabriek.
  • Zorgdragen voor het Lean communicatieprogramma
  • Samenwerken met het operationsteam en specialisten

    Al deze activiteiten zijn er op gericht om de fabriek Lean-minded te maken en mensen bewust te maken van Lean in de organisatie. Kortom, een unieke stage met veel eigen verantwoordelijkheid en de mogelijkheid om op een Operations afdeling in een FMCG-omgeving ervaring op te doen!

Jouw profiel:

  • HBO/WO opgeleid, met affiniteit voor Communicatie (omtrent procesoptimalisatie of Lean).
  • Proactief, gedreven en een hands-on mentaliteit
  • Enthousiast
  • Accuraat en analytisch
  • Kritisch
  • In staat om te schakelen in communicatie stijl tussen management en productievloer
  • Interesse voor communicatie bij organisatieveranderingen.

Wat bieden wij jou:

Wij bieden je een leerzame stage in een jong en enthousiast team waarbij alle facetten van een Operations afdeling aan de orde komen. De succesvolheid van onze merken wordt bepaald door onze mensen. PepsiCo is een 'growth' company en daarbij het op twee na snelste groeiende voedingsmiddelenbedrijf ter wereld. Om deze groei te realiseren is het essentieel dat onze mensen zich blijven ontwikkelen. Ons doel is dan ook om jouw talent te koppelen aan onze uitdagende bedrijfsdoelstellingen. Hierbij bieden we je een informele, persoonlijke bedrijfscultuur die ideaal is om je kennis en creativiteit in te zetten en daarbij je eigen vakkundigheid sterk te ontwikkelen. Dit maakt ons een commerciële award winning organisatie, een TopEmployer én een Great Place To Work.
Wij bieden je een stagevergoeding van €435 per maand op basis van een 40-urige werkweek. Daarnaast zal je veel contact hebben met de 15-20 andere stagiaires binnen PepsiCo. Met hen zal je wekelijks lunchen, kun je kennis en ervaringen uitwisselen en zal de borrel ook niet overgeslagen worden.

Other possibilities

Werken-bij-PepsiCo
Aanmelden tot en met

Stagiair(e) Sales Intern

Sales

PepsiCo - Utrecht

PepsiCo is looking for independent, enthusiastic and ambitious intern for the Sales Team, for a period of 6 months from August 2021 onwards. The team consists of Sales Managers, Account Managers, Account Support and Commercial Finance. Within our departments we are looking for a sales intern, which focuses on 2 different buying groups: 

  1. Sales Away from Home: Participate in daily work focusing on foodservice (e.g., Centerparcs, Johan Cruijf Arena, Shell) and wholesalers (e.g., Sligro, Bidfood) - 60% of your time. 

  1. Sales Non-Food Retail & Hard Discounters: Participate in daily work focusing on Non-Food Retail (e.g., Kruidvat, Action & Big Bazar), and Hard Discounters (e.g., Aldi & Lidl) - 40% of your time.

Broadly, your job will involve: 

  • Supporting the sales teams in all daily & ad hoc (multi-disciplinary) projects (with category management, e-Commerce, shopper marketing, etc.). Such as; supporting the B2B e-Commerce team with their customers and strategic planning 

  • Contributing to preparations needed for different internal & external meetings. 

  • Supporting the roll-out of account plans. 

  • Participating in ongoing projects with for example new products or go to markets. 

  • Tracking and analyzing of customer performance and present back to the sales teams. 

  • Weekly Store visits.