Overslaan en naar de inhoud gaan

Commerciële (afstudeer)stage voor toptalent!

Bedrijf: HEINEKEN
Richting(en): Marketing / Product Management |
Niveau: WO
Locatie: Zoeterwoude
Vooraanmelden
Vooraanmelden

Je stagevoorwaarden

Deze (afstudeer)stage is fulltime (4 dagen per week is bespreekbaar), duurt 4 tot 6 maanden en de startdatum is in overleg. Je standplaats is het hoofdkantoor van HEINEKEN Nederland in Zoeterwoude of bij Vrumona in Bunnik. Tijdens je stage word je begeleid door één van onze Commerciële Managers. Uiteraard ontvang je een marktconforme stagevergoeding.

Proef de dynamiek!

Het leuke van werken bij HEINEKEN Nederland is dat je bij ons altijd verder kijkt dan je eigen vak. Bij alles wat we willen verbeteren, zijn ook jouw mening en talent van belang. Zo kan het gebeuren dat je soms ver buiten je eigen vakgebied betrokken raakt bij een project. Waarbij je op een andere manier de passie deelt voor werken aan succesvolle merken als Amstel, Brand, Royal Club, Sourcy, Jillz, Crystal Clear en natuurlijk Heineken.

Je profiel

• Je bevindt je in de eindfase van je WO studie; • Je beschikt over een flinke dosis analytische vaardigheden en overtuigingskracht • Je hebt affiniteit met Commercie in het algemeen en passie voor Sales of Marketing in het bijzonder.

Je werkveld

Je werkt binnen Commercie in een van de volgende werkvelden: Sales, Retail of Marketing. Dit kan zowel binnen HEINEKENNederland, standplaats Zoeterwoude, als bij Vrumona in Bunnik zijn. Onze Commerciële talenten zijn resultaatgericht, hebben een passie voor onze mooie merken en signaleren de mogelijkheden om meer omzet te maken.

Je stage

In deze (afstudeer)stage doe je concrete ervaring op met ons merkenbeleid in een Marketing stage, leert de markt kennen tijdens een Sales opdracht of bent de schakel tussen Sales, Marketing en onze klanten in een Trade Marketing rol. Je werkt met professionals waar je veel van kunt leren en levert een bijdrage aan het Commerciële beleid van HEINEKEN Nederland. Je gaat bijvoorbeeld aan de slag met de activatie of promotiecampagne van een van onze merken, doet (markt)onderzoek naar bijvoorbeeld route-to-market mogelijkheden of werkt mee aan het lanceren van een nieuw product. Tegelijkertijd is er de mogelijkheid om een afstudeeropdracht te vervullen. Een van de onderwerpen waarop je kunt afstuderen is bijvoorbeeld het lanceren van een nieuw communicatiekanaal voor een merk, zoals het opzetten van een online platform waarmee je in direct contact komt met de consument en bijdraagt aan de merkwaarden van het betreffende merk en de merkbekendheid verder uitbouwt.

Andere mogelijkheden

Aanmelden tot en met

Stage user adoption digital devices

IT / ICT

HEINEKEN - Bunnik

  • Onderzoeken en toepassen van nieuwe technologieën en devices
  • Het bekijken hoe je met standaard apps het gebruik hiervan kunt verbeteren.
  • Evt. niet standaard apps bedenken en samen met een ontwikkelaar implementeren.
  • Gebruiksinstructie schrijven en implementeren hiervan.
  • Evalueren hiervan en evt. verbeteren.

Als teamlid ben je nauw betrokken bij de dagelijkse werkzaamheden en word je uitgedaagd om met ideeën te komen om de processen te verbeteren. Daarnaast is het mogelijk om eigen initiatieven op te pakken.

Aanmelden tot en met

Intern Customer Data analyst

IT / ICT

HEINEKEN - Zoeterwoude

Als stagiair Product Portfolio & Customer Data werk je binnen het Customer Service team van HEINEKEN Nederland Supply (HNS) waar dagelijks de export naar 160 landen wordt gemanaged.

Voor veel van deze landen is HNS een belangrijkste producent, echter zitten onze klanten verspreid over de gehele wereld. Daarom heeft elk van deze landen behoefte aan verschillende vormen van informatie over de producten die zij ontvangen, ons productieproces en daarnaast reguliere updates over de organisatie in het algemeen. HNS heeft als wereldwijde exporteur ook een adviserende rol aan haar klanten betreffende het product portfolio. Zo is het belangrijk om een portfolio te hebben wat de consumenten in de markt aanspreekt (markt specifiek), maar waarbij wel de grootte van de Heineken merken als voordeel wordt gebruikt (generiek).

HNS heeft de ambitie om haar klantenservice een boost te geven door deze informatie beschikbaarheid aanzienlijk te verbeteren. Daarnaast zal dit ook aanzienlijke tijdwinst op leveren voor verschillende teams binnen HNS. Er is al veel informatie uitgezocht maar er is nog geen eenduidige manier om deze informatie te ontsluiten.  De informatie is grofweg te verdelen in 3 categorieën;

  • Beschikbaar maken van specifieke informatie over de producten en het portfolio van HNS
  • Way of Working met HNS: het maken van creatieve middelen (bijv. video’s / animaties) om klanten bekend te maken met onze standaardprocessen, zoals product introducties, demand forecasting, productieplanning en kostenmanagement.
  • Reguliere updates van Heineken Netherlands Supply: denk dan bijvoorbeeld aan updates over onze duurzaamheidsstrategie, promoties, nieuwe producten maar ook operationele zaken

Op dit moment is alle informatie verspreid over veel systemen en personen en zodoende niet direct beschikbaar voor onze klanten – die overigens 9 van de 10 keer gewoon Heineken collega’s zijn in een ander land. Tevens wordt er tijd verloren doordat telkens weer veel mensen op zoek moeten naar de juiste informatie. Deze werkwijze vinden we niet meer van deze tijd.

Aanmelden tot en met

Stage Communicatie Brouwerij 's Hertogenbosch

PR / Communicatie

HEINEKEN - Den Bosch

Ben jij een enthousiaste HBO of WO-student met een moderne kijk op communicatie en wil jij graag een paar maanden de interne communicatie afdeling van de HEINEKEN Nederland brouwerij in ‘s Hertogenbosch ondersteunen? Als interne communicatie stagiair(e) doe je tijdens deze uitdagende en interessante stage praktijkervaring op en houd je je voornamelijk bezig met de uitvoering van diverse interne communicatiewerkzaamheden en –projecten, zoals:

  • Bijdragen aan de interne nieuwsvoorziening in de brouwerij;
  • Ondersteuning bij het organiseren van interne bijeenkomsten;
  • Ontwikkelen van interne communicatiematerialen- en plannen voor specifieke projecten;
  • Meedenken met het voortdurend ontwikkelen van de interne communicatie in de brouwerij.