Overslaan en naar de inhoud gaan

Quality Development & Innovation Stage @ Merchandising & Sourcing

Bedrijf: Albert Heijn
Richting(en): Management |
Niveau: HBO & WO
Locatie: Zaandam
Startdatum: 31 januari 2017
Vooraanmelden
Vooraanmelden

General

Albert Heijn is met 900 winkels Nederland’s grootste supermarktketen. Iedere dag zijn wij verantwoordelijk voor het vullen van 5 miljoen bordjes. Albert Heijn streeft ernaar om onze positie te behouden en onze klanten de beste en meest gezonde producten aan te bieden. Wij zijn trots op al onze producten! Echter staat de concurrentie niet stil en moeten we elke dag onze producten blijven verbeteren. Om voorop te blijven lopen op kwaliteit. Door de opkomst van online zijn klanten steeds beter in staat om producten te vergelijken en zien we dat traditionele businessmodellen niet meer toereikend gaan zijn. Onze klanten vragen veel van ons: ze willen weten waar de producten vandaan komen, het liefst tot aan de boer aan toe. Ook zien we dat gezondheid steeds een grotere rol speelt: producten vrij van toegevoegd suiker, zout, vetten en E-nummers.

De afdeling

Binnen Albert Heijn is de afdeling Merchandising & Sourcing (M&S) verantwoordelijk voor het assortiment, de omzet en winstgevendheid van alle verse en houdbare categorieën. Het gehele assortiment is verdeeld onder 7 units, met in totaal 28 categorieën. Deze teams zijn ieder verantwoordelijk voor het draaiende houden van hun eigen categorie: contact met huidige en nieuwe leveranciers, inkoop, productontwikkeling en promotieplanning. M&S is het kloppende commerciële hart van Albert Heijn. Er heerst een open en dynamische werksfeer.
Het team Strategic Sourcing & Support houdt zich bezig met uiteenlopende zaken die zowel ondersteunend als overkoepelend zijn voor de categorieën. Strategic Sourcing & Support biedt de M&S organisatie handvaten op strategisch niveau, op de korte- en lange termijn.

De stage

Je gaat aan de slag bij Strategic Sourcing & Support. Kwaliteit, food, innovatie, transparantie, gezondheid en trots zijn de hoofdingredienten voor het projectteam Quality Development & Innovation. De stage zit op snijvlak van commercie, marketing en strategie. Het projectteam is nieuw en de werkzaamheden daarbij ook. Je eigen inbreng en ideeën gaan dit project (mede) tot een succes maken!
Wat verwachten we van jou?
– Een flexibele en zelfstandige werkhouding
– Je bent niet bang om de handen uit de mouwen te steken en je houdt ervan om zaken direct aan te pakken
– Je bent sociaal en kan je enthousiasme op anderen overbrengen
Randvoorwaarden:
– Je bent fulltime beschikbaar van 1 februari tot 1 juli
– HBO of WO werk- en denkniveau
– Ingeschreven bij een onderwijsinstelling
Wij bieden:
– Een interessante en veelzijdige meewerkstage
– Aandacht voor persoonlijke ontwikkeling
– Een goede stage- en reiskostenvergoeding à 400-500

Other possibilities

Werken bij Albert Heijn
Aanmelden tot en met

Junior Web Analist

IT / ICT

Albert Heijn - Zaandam

Kan jij niet wachten om onze web- en appdata te analyseren? En word jij niet bang van een enorme bulk aan data én het geven van goede inzichten en adviezen aan onze collega’s? Dan zoeken wij jou als onze nieuwe (Junior) Web Analist binnen AH Technology!

Hi, wij zijn AH Technology, heruitvinders van food retail

De geschiedenis van Albert Heijn gaat verder terug dan de Wayback Machine. Ruim 130 jaar zelfs. Voor miljoenen mensen is ons merk inmiddels synoniem met ‘boodschappen doen’. Dat hebben we niet bereikt door een ‘als het vandaag werkt, zal het morgen ook wel werken’ filosofie te omarmen, maar door onze proposities continu te innoveren en klantwensen leidend te maken bij al onze keuzes. Meer dan 1.000 winkels? Check. Het grootste online food retail platform? Bouwen en runnen we. Met een flinke portie passie.

De volgende stap? Het versnellen van onze transitie naar een hybride Food & Tech bedrijf. We willen data en technologie inzetten om food shopping toekomstbestendig en beter voedsel beter beschikbaar te maken. Voor iedereen. Bij AH Technology trek je op met inspirerende collega’s uit data, digital en tech domeinen. Een community van mensen met uiteenlopende skills en achtergronden. En een community met een gedeelde ambitie: het bouwen van oplossingen die (online) winkelen makkelijker en leuker maken. Wil jij de manier waarop miljoenen mensen shoppen naar – en genieten van – eten veranderen? We investeren volop in data, digital en tech. En dat geldt ook voor jouw Junior Web Analist carrière!

Zo vind je food retail opnieuw uit         

  • Je analyseert online klantgedrag en onderzoekt waarom en hoe klanten interacteren, onze producten kopen en loyaal (of niet 😉) zijn.
  • Je dompelt jezelf helemaal onder in Google Analytics en duikt in ons diepe lake vol web, app én transactiedata.
  • Je vertaalt datagedreven inzichten door naar concrete acties, inzichten en modellen, waarbij wij je uiteraard goed begeleiden. Zo maak jij impact op onze miljoenen klanten.
  • Je ondersteund onze business collega’s om onze data juist te gebruiken, goed te interpreteren en zelfstandig inzichten uit web analyses te halen. 
  • Je hebt een pragmatische aanpak, natuurlijk goed onderbouwd met data. Een simpele oplossing is vaak beter dan een complexe. Het gaat om de impact, niet om het model. 

Als Web Analist draag je direct bij aan het inzichtelijk krijgen van onze klanten en hun gedrag. Een missie die je niet solo aangaat, maar als volwaardig (en zeer welkom!) lid van het Digital Analytics team. Je werkt intensief samen met onze andere (Technisch) Web Analisten en Data Analisten. Ook spar je met onze collega’s van verschillende afdelingen zoals E-Commerce en Marketing. Samen met het team onder leiding van Loes Kroonen spit je in alle data en trek je waardevolle conclusies. Een uitdagende rol, want wij kunnen nog persoonlijker en relevanter voor onze klanten zijn als jij je analytische en proactieve skills maximaal benut. De rol is een mix van het maken van sterke web/app analyses om daarmee vraagstukken van onze collega’s op te lossen. Wij vinden het ook prima als je wat data analyse werk op pakt (hallo SQL en/of Python). Wordt zeker gewaardeerd! Beheers je dit nog niet goed? Ook geen probleem, we begrijpen dat je als starter niet overal al ervaring in kan hebben. Door jouw liergierigheid en onze begeleiding pak je dit snel op. 

Om je impact als Web Analist te maximaliseren, is het belangrijk dat je sterke inzichten haalt uit onze rijke bron van web én app data. Je analyseert klantloyaliteit, terwijl je de effecten van een nieuwe banner in kaart brengt en vragen vanuit collega’s als een eindbaas managet. Daarbij vullen analyses rondom E-Commerce een groot deel van je agenda, naast topics rondom onze Bonusbox, Digitaal Sparen en inspiratie voor ons winkelbezoek (recepten, boodschappenlijstjes etc.). Door jou worden wij voor alle klanten steeds relevanter.

Je trekt daarbij op met alle collega’s van Strategy & Analytics, onze centrale Data Science & Analytics afdeling. Hier wordt ook de strategie van Albert Heijn bepaald, dus het belang van data is groot. Samen helpen wij om onze belofte om onze klanten factbased het juiste product op het juiste moment aan te bieden en hen gezonder te laten leven in te lossen. En de setting? We promoten autonomie en experimenteren. ‘Mislukkingen’ zijn learnings om met je collega’s te delen! Nu we het toch over collega’s hebben; bij AH Technology spar je met de best & brightest minds op data, digitaal en tech gebied, dus inspiratie is ‘inbegrepen’…

Actuele topics en projecten zijn:

  • Hoe kunnen wij onze app inzetten om nog relevanter en persoonlijker te zijn voor onze klanten?
  • Welke producten worden regelmatig gekozen in de Bonusbox en waarom?
  • Waarvoor gebruiken onze klanten onze app? Waarvoor niet?  
  • Hoe kunnen we de verkoop van producten voorspellen door klantbezoeken?
  • Hoe winkelt onze klant (web/app/offline)?
Aanmelden tot en met

Oracle & Java DevOps Engineer

IT / ICT

Albert Heijn - Zaandam

Join AH Technology: Reinventing Food Retail every day!

As a Oracle & Java DevOps Engineer at Albert Heijn, you are part of AH Technology. You play a crucial role by making our logistic processes better with kick-ass code every day! Together with your colleagues at the ambitious Customer Technology Platform, you share your knowledge to further improve customer experience for the over one million monthly users of our online shopping products at Albert Heijn. 

More in detail, as a Oracle & Java DevOps Engineer at AH Technology you:

  • Have a leading role in the transition from Oracle to Java development.
  • Support and lead teams in our journey to create super logistic modules to enable our continues growth online.
  • Take responsibility and get exited about the DevOps way of working.
  • Enable your team to grow together and add value to the business.

Your new office

Albert Heijn, part of Ahold Delhaize, is the number one omnichannel food retailer in the Netherlands. We’ve been inspiring customers and building trust for more than 130 years. We like to say, “we’re always there for you.” And with more than 1000 stores in the Netherlands and Belgium and 24/7 shopping on ah.nl, it’s truer than ever! But now we want to take our business to the next level. By making better food accessible to everyone – and making shopping fit the way people live today.

By joining our team you are part of AH Technology, where you can make your mark on the daily lives of millions of people. AH Technology is a department transcending community consisting of the departments Data, Digital and Tech within Albert Heijn. Our smart professionals create digital solutions that make (online) shopping simpler and more inspiring. We’re continually rethinking the way people shop, pay and even enjoy food. That’s why we’re investing heavily in data, digital and tech. To further transform Albert Heijn into a leading Food & Tech company.

Curious about your colleagues? At AH Technology you work with the best experts in the field in an open environment, where expertise is valued, where we learn from each other and have the freedom to innovate. At the Customer Technology Platform, a platform within AH Technology, you will be working in one of the scrum teams at the eCommecre Back-Office cluster. Together you contribute to the objectives of the Customer Technology Platform where your focus will be on our customers wants and needs. We have an open and informal working environment. There’s even a high-tech gaming room available for your much-needed moments of relaxation. We also organize fun events on a regular basis so you can get to know your colleagues even better. Normally, AH Technology employees work from our bustling head office in Zaandam. For more information about AH Technology, you can also visit our Stack Overflow page: https://stackoverflow.com/jobs/companies/ah-technology-albert-heijn

Aanmelden tot en met

Head Of Tech I Digital Checkout & Payments

IT / ICT

Albert Heijn - Zaandam

Join AH Technology: Reinventing Food Retail every day.

The largest on-and offline platform for Payments in The Netherlands is coming, and your mission is to realize it. We will be proud when the payment experience of millions of customers is unparalleled and safe!

 

Your new job and office
Imagine over fifty million customers visiting our stores on weekly base paying for their groceries and checking out without any cashiers around but with an experience that’s unparalleled and as safe as can be. As our new Head of Tech Digital Checkout & Payments at AH technology, you are given the opportunity to create the ultimate platform for payments. That alone is a great challenge, but next to that, you will create this groundbreaking platform for the largest player in e-Commerce in The Netherlands ! So as our new Head of Tech Digital Checkout & Payments we invite you to:

  • become a member of the Tech leadership team working closely with the VP Customer Technology;
  • join and create the Technology Payments strategy, roadmap and innovation of web, app and Point of Sale systems;
  • get the responsibility for the daily operation of four scrum teams and
  • bring your experience to the table and increase the quality of work within the Payments domain substantially.

 

Your new office
Albert Heijn, part of Ahold Delhaize, is the number one omnichannel food retailer in the Netherlands. We’ve been inspiring customers and building trust for more than 130 years. We like to say, “we’re always there for you.” And with more than 1000 stores in the Netherlands and Belgium and 24/7 shopping on ah.nl, it’s truer than ever! But now we want to take our business to the next level. By making better food accessible to everyone – and making shopping fit the way people live today. 

By joining our team you are part of AH Technology, where you can make your mark on the daily lives of millions of people. AH Technology is a department transcending community consisting of the departments Data, Digital and Tech within Albert Heijn. Our smart professionals create digital solutions that make (online) shopping simpler and more inspiring. We’re continually rethinking the way people shop, pay and even enjoy food. That’s why we’re investing heavily in data, digital and tech. To further transform Albert Heijn into a leading Food & Tech company.

 

Curious about your colleagues?

At AH Technology you work with the best experts in the field. In an open environment, where expertise is valued, where we learn from each other and have the freedom to innovate. Digital Checkout & Payments is part of the Customer Technology Platform and counts four scrum teams with Product Owners, Tech Leads, UX/UI Designers, Solution Consultants and DevOps Engineers. Digital Checkout & Payments is like a young, energetic, start-up creating the Retail platform of the future. In this job you will be working closely with inspiring people like Wilco Brandt (VP Customer Technology), Linda Daijer (Marketing and Inspire), Jeroen Buitenhuis (Loyalty and Customer) and many other great people. For more information about AH Technology, you can also visit our Stack Overflow page: https://stackoverflow.com/jobs/companies/ah-technology-albert-heijn

 

Covid-19
Our main priority continues to be the health and safety of our employees and customers. Due to the Covid-19 pandemic, this position will be remote until further notice. We will continue to monitor the circumstances and when we feel comfortable, this position will return to our Headquarters in Zaandam. There you will have the opportunity to collaborate face-to-face with a talented and diverse group of colleagues. This also means that all job interviews for this position will take place through video calls.