Overslaan en naar de inhoud gaan
Ingediend door Moongro on 17 mei 2016

IT landschap

In de ICT komen steeds meer en sneller vernieuwingen. Als je kijk naar bedrijven als BlackBerry en Nokia, op het ene moment zijn zij nog marktleider en het andere moment zijn zij totaal uit beeld. Innovatie heeft in deze tijd de kracht om alles om te gooien in ons leven van technologie.

De snelle groei is lastig bij te houden voor bedrijven en hun klanten en staan daarom voor een uitdaging. De continue veranderingen stelt de bedrijven voortdurend bloot aan ontelbare mogelijkheden. In het maken van keuzes van deze mogelijkheden moeten behoeften en wensen mee genomen worden gezien de nieuwe perspectieven en verwachtingen. De IT dienstverlener moet kijken hoe zij relevant kunnen blijven om haar klanten te ondersteunen.

IT landschap – De grote 4

De grote 4! Of te wel de vier trends die een van grote invloed zijn op het gebied van ICT. Social, Mobile, Analytics en Cloud! Afgekort tot SMAC. Deze trends zijn niet te negeren, maar brengen evengoed de nodige onduidelijk over hoeveel impact ze uiteindelijk gaan hebben op de wereld. En de vraag van elke ondernemer daarbij hoe ze daar mee om moeten gaan.

Social en Mobile worden gedreven door de eindgebruiker, een niet te ontkennen pull voor de nieuwe gebruiksmogelijkheden die nieuwe technologie de kenniswerker te beiden heeft. Daarnaast zijn de beloften van Analytics en Cloud juist gericht op de ondernemer, meer inzicht en minder overhead. Wie wil dat nou niet?

Maar boven al deze trends hangen de risico’s van privacy, veiligheid, eigendom en het aloude vendor lock-in. Wat mag ik als ondernemer nou met die vergaarde informatie over mijn klanten? Hoe voorkom ik een wildgroei van Cloud oplossingen in mijn onderneming waardoor ik overzicht en grip verlies?

En dat is precies waar de IT dienstverlener de komende jaren het verschil kan maken. Door met advies en een pragmatische aanpak zijn klanten door het mijnenveld van de mogelijkheden te loodsen zodat zij gezamenlijk en succesvol kunnen innoveren en ondernemen. In het volgende blog gaan we dieper in op de 4 trends en de gevolgen voor de IT dienstverlener en zijn klant.