Overslaan en naar de inhoud gaan

Stage E&M Logistics & KLM Support

Bedrijf: KLM Royal Dutch Airlines
Richting(en): Operations & Service |
Niveau: HBO & WO
Locatie: Schiphol
Startdatum: 02 september 2019
Vooraanmelden
Vooraanmelden

Ben jij het einde van je studie aan het naderen en op zoek naar een uitdagende (afstudeer)stage? En ligt jouw interesse bij logistieke vraagstukken? Dan is deze vacature misschien wel wat voor jou!

About the job

Binnen KLM Engineering & Maintenance zorgt de afdeling Logistics & KLM support voor de logistiek en de beschikbaarheid wereldwijd van specifieke (complexe) componenten en consumables. In totaal komen er bij het Logistieke centrum 17 miljoen pakketjes binnen. Logistics & KLM Support is gevestigd op het Fokker Logistics park op Schiphol-Oost.

Je zal hier constant omrings zijn door specialisten van verschillende type vliegtuigen. De werkomgeving is het gehele domein van E&M. Het is de bedoeling dat je zelfstandig contacten legt met de verschillende afdelingen binnen E&M en externe contractanten. Momenteel vinden er bij KLM Logistics & Support veel veranderingen plaats, waaronder het automatiseren van magazijn en diverse deelprocesses, het verbreden van de Supply Chain (KLM E&M buiten Amsterdam) en de verhuizing van 3 bestaande magazijnen naar 1 nieuwe magazijn.

Op basis hiervan zijn verschillende opdrachten geformuleerd. Daarom zoeken wij voor de afdeling Logistics & KLM Support in totaal 6 stagiaires voor deze diverse deelopdrachten.

De opdrachten:

Het import en export proces

De uitdaging is om door middel van LEAN technieken en automatiseringshulpmiddelen een slimmere en efficiëntere stroom te creëren. Automatisering dient een drumbeat af te dwingen voor de expeditie. Tevens moet er gekeken worden naar een standaardproces en om de niet goed geadresseerden pakketten in de toekomst beter door het proces te halen. Het gaat om het import en export proces. Dit moet efficiënter en korter binnen de regels van de wetgeving.

Daarnaast moet er (visueel) een forecast van werkaanbod komen vanuit verschillende ICT systemen op uur basis. Je zal werken met verschillende partijen en leveranciers.

Logistic Control Tower

Verder uitwerken, ontwikkelen en implementeren van de Logistic Control Tower (LCT, een soort van Operations Control Centre maar dan voor ons nieuwe magazijn in Hanger 14) waarin de logistieke flow van de externe stromen onder controle kunnen worden gehouden en aangestuurd. Hiervoor is nodig het inzicht in de logistieke keten te visualiseren, samenwerking & synergie met de klant (interne afdeling Availability) en de forwarder (externe leverancier Bollore), ontwikkelen van protocollen, afspraken maken en dit verwerken in Werk Plek Instructies (WPI’s).

Analyse supply chain APU’s

KLM E&M verzorgt voor verschillende klanten het onderhoud aan hun Auxiliary Power Unit’s (APU’s). De Turn-around Time (TAT) van het complete APU verwisselingsproces ligt wezenlijk hoger dan afgesproken is in contracten. Als gevolg hiervan moeten er meer van deze dure APU’s op voorraad gehouden worden. Het doel is om deze TAT te verkorten en daarmee ook de voorraad. Hiervoor moet de gehele supply chain geanalyseerd worden om te bepalen waar tijd bespaard kan worden. Daarnaast moeten goederen en informatiestromen geoptimaliseerd worden.

Optimalisatie Loan Returns

Momenteel belanden alle componenten die terug komen van een uitleen (Loan) eerst in een stelling (waste) alvorens ze worden uitbesteed. Uiteindelijke doel is dat alle componenten rechtstreeks door een Repair Administrator (RA) worden uitbesteed aan ofwel een interne shop of een externe shop. Doel van de opdracht is om het huidige proces in kaart te brengen en in overleg met de mensen op de vloer te komen tot een nieuw (geoptimaliseerd) proces.

Aansturen projectteam verhuizing

In het 2e halfjaar van 2019 gaan we verhuizen naar een nieuw magazijn op Schiphol-Oost. Hiervoor is een verhuisplan gemaakt. Voor het aansturen van het projectteam, het coördineren en organiseren van de verhuizing naar Baai 3 zoeken we een projectleader op uitvoerende (dag)basis. Deze opdracht is in principe voor 5 dagen in de week, mee-werk stage.

Introductie gebouw-gebonden planner

Voor 1 van de teams wordt een andere manier van plannen geïntroduceerd. Vanuit een pilot wordt nu een nieuwe manier van plannen ontworpen: gebouw gebonden plannen. Jouw opdracht wordt het uitschrijven van het nieuwe proces voor de gehele organisatie, de afspraken formaliseren met de medewerkers en de klanten en het introduceren van de nieuwe manier van werken voor de rest van de medewerkers en organisatie.

Your profile

Wij zoeken een enthousiaste, gedreven, zelfstandige studenten HBO / Universiteit

Jij houdt ervan om in teamverband te werken. Daarnaast blijf jij bij je standpunt, jij weet mensen te overtuigen van jouw mening, je bent communicatief vaardig, zelfverzekerd en interpersoonlijk sensitief. Je beheerst de talen Nederlands, Engels en hebt affiniteit met techniek en IT.

Verder ben jij beschikbaar vanaf 2 september 2019 voor 4/5 dagen per week voor een periode van 6 maanden. Het gaat om een 3e, 4e jaars of afstudeerstage.

What we offer

KLM biedt jou een zeer leerzame ervaring in een dynamische organisatie waarin jij een belangrijke rol gaat krijgen. Je kunt jezelf in deze stage op persoonlijk en professioneel vlak sterk ontwikkelen.

Een ander voordeel van een stage binnen KLM is de vereniging van en voor stagiairs 'KLM Taxibaan'. Deze 'studentenvereniging' vergroot je netwerk en verzorgt verschillende excursies binnen de KLM-organisatie.

Ook is er sprake van een stagevergoeding.

Other possibilities

werken-bij-KLM Royal Dutch Airlines
Aanmelden tot en met

Communicatie Stagiair Supply Chain Operations

Supply Chain, PR / Communicatie, Operations & Service

KLM Royal Dutch Airlines - Schiphol

Type vacature: Stage
Plaats: Schiphol Oost
Uren per week: 32-40
Opleidingsniveau: HBO Master; HBO Bachelor; HBO Master/ WO-pre-master
Solliciteer t/m: 23-01-2022

Communicatie Stagiair Supply Chain Operations
werken-bij-KLM Royal Dutch Airlines
Aanmelden tot en met

Tactical Planner

Operations & Service

KLM Royal Dutch Airlines - Schiphol

Wil jij samen met je nieuwe collega's van Ground Services zorgen voor de perfecte omdraai, de perfecte dienst, de perfecte dag? Ben jij een analytisch ingestelde en initiatiefrijke teamplayer met een kritisch oog voor continue verbetering, iemand die sterk is op de relatie met de vele stakeholders en iemand die het proces kent om de gezamenlijke doelen te realiseren? Solliciteer dan nu!

Tactical Planner
werken-bij-KLM Royal Dutch Airlines
Aanmelden tot en met

Project Lead 'Move' (EPCOR)

Operations & Service

KLM Royal Dutch Airlines - Schiphol

Wil jij werken bij een groeiend dochterbedrijf van Air France/KLM en zou je graag aan de slag gaan binnen een technische MKB-organisatie waarbij samenwerken, resultaat en plezier voorop staan? Kom dan werken als EPCORiaan en neem de tijdelijke rol aan van Project Lead Move (herhuizing).

 

EPCOR onderhoudt en repareert Auxiliary Power Units (APU) en componenten van meer dan 100 grote airlines uit de hele wereld. Deze apparatuur stelt vliegtuigen in staat zelfstandig te opereren door deze te voorzien van stroomvoorziening, een juiste cabinedruk en airconditioning tijdens vluchten.
Sinds 1999 is EPCOR gestart als klein bedrijf met 25 man in onze vestiging in Schiphol-Rijk. Door de jaren heen hebben we nu werk voor 181 EPCORianen en zijn we uit onze stofjas gegroeid. Door constant de mouwen opgestroopt te hebben en mooie bedrijfsresultaten te hebben neergezet, hebben we het voor elkaar gekregen om uit te mogen breiden. Hierbij behouden wij ons vertrouwde pand en komt er een flink deel bij. En daar hebben we hulp bij nodig!

Project Lead 'Move' (EPCOR)