Overslaan en naar de inhoud gaan

Matching Day Stage Commercie

Bedrijf: Ahold Delhaize
Richting(en): Sales |
Niveau: HBO & WO
Locatie: Zaandam
Startdatum: 18 maart 2021
Vooraanmelden
Vooraanmelden

Jouw nieuwe baan en werkplek

Bij Ahold Delhaize helpen we je graag aan een stage die echt bij jou past. Daarom organiseren wij voor verschillende vakgebieden Matching Days! Op deze dag hebben we een leuk online programma opgesteld waarbij het mogelijk is om met verschillende managers binnen de door jou gekozen stagerichting in gesprek te gaan. Op een leuke en informele manier kom je er achter wat je als stagiaire kan doen en met wie je kan komen te werken. Is er aan het eind van de middag een wederzijdse klik? Dan ga je waarschijnlijk naar huis met een stage op zak!

 

Jouw nieuwe werkplek

Ahold Delhaize is een van de grootste food-retailers van de wereld en is toonaangevend in zowel supermarkten als in E-commerce. Vanuit ons hoofdkantoor in Zaandam werken wij iedere dag om het leven van onze klanten een beetje beter en makkelijker te maken. Wil jij ook impact maken op Nederland en je resultaten terugzien in onze winkels?

Ben je op zoek naar een ander type stage? Bekijk dan ons online vacature aanbod.

 

Commercie

Bij Commercie (merchandising & sourcing) zijn we verantwoordelijk voor de in- en verkoop van onze producten. Het runnen van je eigen winkel binnen de winkel van Albert Heijn, Etos of Gall & Gall, zo kun je onze afdeling het beste beschrijven. De afdeling Merchandising & Sourcing is namelijk opgedeeld in verschillende categorieën. Voorbeelden hiervan zijn: Ontbijtgranen, Baby & Dier of de Bakkerij. Hierbij houdt elke categorie zich bezig met het behalen van één doel: een goede prijs voor het juiste product, tegen de juiste voorwaarden. Omdat we bezig zijn met alles wat betrekking heeft tot de in- en verkoop van onze producten heb je veel impact op het dagelijks leven van onze klanten. Wil jij ook je resultaten terugzien in de winkel? Kom dan stage lopen bij een van onze commerciële afdelingen:  

 

  • Category Management; je houdt je bezig met commerciële targets, productontwikkeling, promoties en productkwaliteit.  
  • Presentatie Management; waar jij je bezighoudt met schappenplannen; de juiste indeling en ruimte voor het juiste product!  
  • Prijs Management; waar je verantwoordelijk bent voor de verkoopprijzen in onze winkels. Middels big-data analyses breng je klantgedrag in kaart en bepalen we de optimale prijs!  
  • Product Data; waar jij ervoor zorgt dat alle informatie die onze producten beschrijven correct worden binnengehaald, opgeslagen, verrijkt en gedeeld!  
  • Sourcing; je houdt je bezig met de inkoop van producten en gaat mee naar onderhandelingen met leveranciers. 
  • Foodservice, Concepten & Realisatie: deze teams richten zich op vernieuwing! Denk aan het uitbreiden van ons aanbod op de markt van eten & drinken buitenshuis (direct consumptie, zoals to go) én het ontwikkelen en realiseren van nieuwe concepten in de winkel. 

Dit bieden we jou

  • Interessante en veelzijdige stageplaats voor 5 of 6 maanden vanaf september;
  • Veel verantwoordelijkheid en ruimte voor eigen initiatieven;
  • Een kijkje op de afdeling waar meegedacht en –gewerkt kan worden aan alle vernieuwingen en verbetering voor de winkel en de medewerker;
  • De Ahold Delhaize internship experience (borrels, events en netwerken met alle stagiairs binnen het hoofdkantoor);
  • Goede stage- en reiskostenvergoeding (450-500 euro per maand plus reiskostenvergoeding);
  • Stage waarin je échte werkervaring opdoet in het veld!;
  • Mogelijkheid tot afstuderen in combinatie met 4 dagen meewerken.

Dit breng je mee

Nieuwsgierig naar de wereld van Retail en Ahold Delhaize in het bijzonder. Je houdt van aanpakken en neemt graag initiatief. Daarnaast kan je goed zelfstandig werken en:
•    Ben je een HBO- of WO-student en staat gedurende je stageperiode ingeschreven bij een studie.
•    Heb je affiniteit met retail, winkelervaring is een pré;
•    Beschik je over uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden;
•    Sluit jouw cv aan bij de stagerichting van je voorkeur.
 

Dit jaar organiseren we Matching Days voor Commercie voor de stageperiode per september op 18 maart, 9 april en 6 mei.

 

Door de ontwikkelingen omtrent covid-19 virus is het op dit moment niet mogelijk om deze Matching Days fysiek bij ons op kantoor te organiseren. Daarom hebben we een leuk online programma opgesteld waarbij het nog steeds mogelijk is om met verschillende managers binnen de door jou gekozen stagerichting in gesprek te gaan. De Matching Days op de onderstaande data zullen dus online plaatsvinden. Mocht je hierover vragen hebben neem dan gerust contact met ons op. Hopelijk zien we je dan!
 

Stap 1 - Meld je aan

Ben jij nieuwsgierig naar onze stagemogelijkheden? Meld je dan aan voor onze Matching Day via de button 'Solliciteren'! Tijdens je aanmelding voeg je je cv toe en laat je motivatie achter. Wat willen we graag terug zien in een motivatie?

  • Waarom jij een stage wilt lopen bij Ahold Delhaize of één van de merken.
  • Wat je affiniteit is met het vakgebied waarvoor je solliciteert (studierichting, bijbanen, interesses).
  • Wat je wilt leren en wat je komt brengen (jouw sterke eigenschappen).
  • Welke periode je stage gaat lopen.

 

Stap 2 - Intake

Nadat wij een selectie hebben gemaakt op basis van jouw cv en motivatie, sturen we je een mail om een belafspraak in te plannen. Daarin bespreken we de laatste details voor deelname aan onze Matching Day. Vervolgens hoor je een week vóór de Matching Day of je bent uitgenodigd om deel te nemen. 80% van de aanwezigen gaat diezelfde dag naar huis met een stage op zak!

 

Stap 3 - Matching Day

Tijdens de online Matching Day leer je meer over onze organisatie en kun je al je vragen aan onze (oud-)stagiair(e)s stellen. Vervolgens ga je in gesprek met verschillende afdelingen op basis van jouw stagewensen. De gesprekken zijn voorafgaand aan de Matching Day door ons gepland en jij ontvangt hier een uitnodiging van. Is er aan het eind van de middag een wederzijdse klik? Dan ga je naar huis met een stage op zak! Dit hoor je de eerstvolgende werkdag. 

Deel deze vacature

Andere mogelijkheden

Aanmelden tot en met

Data Analist Commercie

Online Marketing, Sales, Overige

Ahold Delhaize - Zaandam

Wij maken van Albert Heijn het beste omnichannel Food & Tech bedrijf en willen digitaal gemak voor iedereen. We testen en experimenteren, zijn innovatief en verleggen grenzen. Voor deze reis zoeken wij een Data Analist Commercie. Sta je stevig in je schoenen, heb je een passie voor retail en data én blaas jij ons omver met jouw analyses? Word dan Data Analist Commercie bij Albert Heijn.
 

Als Data Analist Commercie ontwikkel je inzichten die, in lijn met de strategie, richting geven aan de inzet van prijs & promotie en de ontwikkeling van ons assortiment. En met succes: door jou analyses weten wij wat onze klanten kopen en welke ontwikkelingen hierin spelen. Met je collega’s uit de business stem je regelmatig af op welke onderdelen jij hen inzichten kan geven. Denk daarbij aan het evalueren van een campagne, het analyseren van de verkoop van producten in de Bonus of het ontdekken van kansen voor assortiment uitbreidingen. Met jouw inzichten blijft onze Commercie afdeling zichzelf continu op een data  gedreven manier verbeteren. Zó maak jij ook impact op onze miljoenen klanten. 
 

Je maakt als Data?Analist Commercie impact bij AH Technology door:  

  • Data op te halen van de markt en onze klanten uit verschillende interne en externe databases middels Databrix, Python of SQL.
  • Databronnen te koppen en onze data te analyseren, zodat commerciële vragen vanuit de business heel gericht beantwoord worden.
  • Het opbouwen en inrichten van overzichtelijke data-dashboards.
  • Continu goed met de business af te stemmen over de vragen die leven. 
  • Je stakeholders mee te nemen door de resultaten van de analyses op een begrijpelijke wijze.
     

 

Aangezien ons team groeiende is zoeken wij een junior en medior Data Analist Commercie. Aan de hand van jouw ervaringen zullen wij je inschalen. Beide vacatures zijn vergelijkbaar, al zal de medior zelfstandiger, dichter op de business zitten en zwaardere projecten oppakken. De junior begeleiden we hierin goed. 

 

 

Jouw nieuwe werkplek.

Als Data Analist Commercie werk je bij Albert Heijn, onderdeel van Ahold Delhaize. Albert Heijn is de nummer 1 food retailer van Nederland. Al ruim 130 jaar de vertrouwde en inspirerende partner voor miljoenen klanten. Met meer dan 1000 winkels in Nederland en België en 24/7 op ah.nl zijn wij er altijd en overal voor onze klanten. Maar er is werk aan de winkel om een volgende fase te realiseren. Om ‘beter eten’ voor iedereen bereikbaar te maken en boodschappen doen nog gemakkelijker te maken.
 

Je wordt onderdeel van AH Technology. Bij AH Technology werken vakmensen aan digitale oplossingen waar miljoenen klanten dagelijks van kunnen genieten. Door telkens nieuwe manieren van boodschappen doen te ontwikkelen met de meest moderne technieken. Op een manier die aansluit bij de wensen en het continu veranderende leven van onze klanten. Technologie is daarbij cruciaal. Daarom investeren wij fors in data, tech en digital om te transformeren van een supermarkt naar een toonaangevend food&tech bedrijf. Meer informatie over AH Technology vind je ook op onze Stack Overflow pagina:   https://stackoverflow.com/jobs/companies/ah-technology-albert-heijn
 

Benieuwd naar de mensen met wie je direct samenwerkt? Je werkt nauw samen met zo’n 15 mede-Analisten met een diverse achtergrond.. Een hecht team dat graag elkaar online op zoekt en elkaar verder helpt. Jouw afdeling speelt een cruciale rol bij het optimaliseren en verbeteren van onze business. Jullie richten je onder andere op vergeven van inzichten richting de commercie business. Jullie voeren de data analyses uit en koppelen de resultaten terug naar de business. Zo weet iedereen bij Albert Heijn, zowel in de winkels als in de commercie, waar we op moeten letten en wat we nóg beter kunnen doen. Normaliter werk je vanuit ons bruisende hoofdkantoor in Zaandam, op de 5e etage. Vanwege de huidige situatie is thuis nu jouw nieuwe werkplek. We hopen snel weer met z’n allen terug te kunnen keren naar Zaandam.
 

Dat data een belangrijke rol heeft binnen Albert Heijn staat vast. Onze Data Analytics & Science teams vallen onder ons Strategy & Analytics team, waar we samen de strategie van Albert Heijn vormgeven. Daarbij vinden we persoonlijke ontwikkeling van onze collega’s belangrijk en hebben we een eigen Data Academy waar je een eigen ontwikkeltraject voor volgt. Zo blijft jouw kennis up to date en blijf jij je ontwikkelen.

 

 

Covid-19 

Onze grootste prioriteit is de gezondheid van onze medewerkers en klanten. En ook wij houden ons aan de adviezen en richtlijnen van het RIVM en de overheid. Dit betekent dat onze collega’s van het hoofdkantoor momenteel grotendeels vanuit huis werken. We zorgen voor een goede digitale verbinding met elkaar, zodat onze getalenteerde en diverse groep collega’s goed kan blijven samenwerken. Ook alle gesprekken voor jouw sollicitatie zullen via een videogesprek plaatsvinden.

Aanmelden tot en met

Tax Internship

Fiscaal

Ahold Delhaize -

Ahold Delhaize is one of the world’s largest food retail groups and a leader in both supermarkets and ecommerce. Its family of 22 strong, local brands serves more than 50 million customers each week in 11 countries. Together, these brands employ more than 375,000 associates in 6,500 grocery and specialty stores and include the top online retailer in the Benelux and the leading online grocers in the Benelux and the United States.  

Ahold Delhaize brands are at the forefront of sustainable retailing, sourcing responsibly, supporting local communities and helping customers make healthier choices. Headquartered in Zaandam, the Netherlands, Ahold Delhaize shares are listed on Euronext Amsterdam and Brussels and its American Depositary Receipts on the over-the-counter market in the U.S., quoted on the OTCQX International marketplace. For more information, please visit www.aholddelhaize.com.    

Aanmelden tot en met

Lead Data Analist

IT / ICT

Ahold Delhaize - Zaandam

Wil jij met je analytische vaardigheden bijdragen aan de Albert Heijn van de toekomst? Voor onze Digital Analytics en Operations Analytics teams zoeken we Lead Analisten.

Wij maken van Albert Heijn het beste omnichannel Food & Tech bedrijf. We testen en experimenteren, zijn innovatief en gedreven. Als Lead Data Analist geef je verder vorm aan deze transitie. Jouw doel? Impact, snelheid en vernieuwing brengen in onze analyses. Hoe? Door als voortrekker in ons team jouw sterke analytics ervaring in te zetten. 

Als Lead Data Analist neem jij het voortouw in projecten, je denkt mee over de strategie van het team en spot kansen op basis van inzichten uit data. Je werkt aan meerdere projecten waarbij je naast de inhoud, ook het project aanstuurt en als coach en sparringpartner andere analisten in het team verder helpt. Doordat jij zelf als data analist of data scientist hebt gewerkt, weet je hoe je impact kunt maken met data analyses en data projecten. Jij adviseert je stakeholders op basis van inzichten en modellen en daardoor maak je impact op miljoenen klanten die dagelijks bij Albert Heijn winkelen. 

Voor ons Digital Analytics teams zoeken we Lead Data Analisten. Dit ambitieuze team richt zich op digitalisering in onze winkels, personalisatie en klantloyaliteit. Hiervoor voeren we data-analyses uit en koppelen de resultaten terug naar de business. Zo weet iedereen bij Albert Heijn, zowel in de winkels als in de commercie en supply chain, waar ze op moeten letten en wat er nóg beter kan. Daarnaast ondersteunen wij onze eCommerce en Digital-afdeling met inzichten rondom onze (online) klanten, het verbeteren van de eCommerce operatie en het digitaliseren van onze winkels. Denk daarbij aan projecten zoals het personaliseren van onze aanbiedingen (Bonusbox) en digitaliseren van onze spaarprogramma’s.  

 

Als Lead Data Analist focus jij je op het maken van impact door: 

  • Het maken en faciliteren van weloverwogen beslissingen onderbouwd door analyses van jou of vanuit het team, die je op een heldere wijze weet te presenteren.
  • Kansen te zien op basis van inzichten uit onze (transactie)data en klantonderzoeken.
  • Scherp te zijn in het doorgronden van problemen, je weet kritische vragen te stellen en te prioriteren.
  • Je datagedreven mindset uit te dragen naar de business.
  • Inhoudelijk mee te werken en leiding te geven aan data analytics projecten waarbij je junior- en medior-analisten inhoudelijk aanstuurt en coacht.